czwartek, 24 sierpnia 2017

"Obsydian" Jennifer L. Armentrout





"Zawsze uważałem, że najpiękniejsi ludzie, naprawdę piękni w środku i na zewnątrz, to tacy, którzy nie są świadomi swojego wpływu.[..] Ci, którzy rozprzestrzeniają swoje piękno, chwalą się, marnują to, co mają. Ich piękno jest ulotne. to tylko skorupa, ukrywająca ciemność i pustkę." (tłum.)"






   Jennifer L. Armentrout to autorka, którą bardzo cenię. Uwielbiam wszystko, co wyjdzie spod jej pióra. Jej książki czyta się na jednych niepełnym wdechu, a przez tempo akcji, zaczynając pochłanianie książki, nawet nie zauważamy, kiedy ją kończymy. Moja przygoda z tą właśnie pisarką rozpoczęła się od tej powieści. To właśnie ona skradła moje serce. Minęło mnóstwo czasu od momentu zakończenia jej przez mnie, jednak dalej mam w zwyczaju brać ją do rąk, chować się w kącie i kartkować całość. Myślę, że z tego nigdy nie wyrosnę. Jednak tak naprawdę cenię ją za to, że kiedy byłam małą dziewczynką, to ona obudziła we mnie chęci do czytania literatury, do poznawania bohaterów, do zakochiwania się w historiach i fabułach. 


"Jesteś dupkiem. Mówił... ci to ktoś wcześniej?-Och, Kotek, każdego dnia mojego błogosławionego życia."




 Katy wraz z matką przeprowadzają się do Zachodniej Wirginii, gdzie dziewczyna ma zacząć ostatni rok w szkole. Nie pała do tego z nie wiadomo, jakim zadowoleniem, dziwny akcent ludzi i urywający się ciągle zasięg Internetu nie pomagają w choćby trawieniu tego miasta. Wszystko idzie nie po jej myśli, aż do momentu, kiedy poznaje niesamowicie przystojnego, zielonookiego chłopaka o imieniu Deamon. Chłopak przyciąga do siebie wyglądem, jednak, kiedy tylko otworzy usta czar pryska. Jest zapatrzony w sobie i bardzo arogancki. Ona i on to kompletnie przeciwieństwa, jednak nie wiedzieć czemu, ani chłopak ani dziewczyna nie potrafią trzymać się od siebie z daleka. Wszystko plącze się jeszcze bardziej w chwili, kiedy Katy prawie nie umiera, a Deamon ratuje ją. Jego czyn zostawia na dziewczynie ślad, przez co, chcąc nie chcąc Katy musi być bardzo blisko Deamona. Problem jest tylko taki, że prędzej ona zabije chłopaka, niż ktoś inny zabije ją. 



"-Daemon, to nie był zwykły szaleniec.-O to teraz jesteś ekspertem od szurniętych ludzi?-Miesiąc z tobą i odnoszę wrażenie, że mam już doktorat w tej dziedzinie."



"Obsydian" to powieść głównie skierowana dla czytelników w wieku młodzieżowym jak i młodych dorosłych. Cała książka jest przesiąknięta akcją, każda strona wzbudza w nas paletę emocji, od szoku, często po płacz. Poznajemy bohaterów i zakochujemy się w nich dzięki ich niebanalnym cechom. Chemia między Katy i Deamonem jest namacalna i nas intryguje. Najbardziej jednak polubiłam dialogi między bohaterami, ponieważ są przesiąknięte sarkazmem, co wywołuje w nas często niepohamowane wybuchy śmiechu. Powieść nie jest nie wiadomo jak wymagająca. Raczej jest to książka z tych, które mają przynieść przyjemność z samego czytania, ale nie wymagać od nas za dużo myślenia. Mi osobiście z każdym dniem podoba się coraz bardziej. Deamona kocham całą piersią, a z Katy myślę, że mogłabym się naprawdę dogadywać. Jest to para bohaterów, która nigdy nie wypada z mojej głowy i nie daje o sobie zapomnieć. 
"Obsydian" to pierwsza część z całej serii pod tytułem "Lux". Seria składa się z pięciu tomów, jednak istnieją jeszcze dwa, które są napisane z perspektywy innych bohaterów. Osobiście polecam poznać, każdy tom, bo jak już wcześniej wspomniałam są one godne uwagi czytelnika. 



"-Następne pytanie?-Czemu jesteś takim wielkim dupkiem?-Wszyscy muszą być w czymś dobrzy,nie?-Cóż, nieźle ci idzie."



Książka: Obsydian
Tytuł oryginału: Obsydian 
Autor: Jennifer L. Armentrout 
Ilość stron: 442
Data wydania: 21 maja 2014 rok 
Wydawnictwo: Filia 
Cykl: Lux
Tom: I 


15 komentarzy:

  1. Czaję się na tę książkę od dawna, ale nie widziałam jej w bibliotece, a ja jak to ja, książki czytam głównie z bibliotek, ale będę się rozglądać, bo bardzo mnie zachęciłaś!

    Buziaki ♥
    https://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi słyszeć, że Cię zaciekawiłam! :)
      Poluj na nią poluj, bo warto! ;)
      Też wysyłam buziaki :**

      Usuń
  2. Rzeczowy i konkretny opis. Z przyjemnością czyta sie Twoje posty. Na samą książkę jestem za stara, ale tym bardziej czekam na kolejne recenzje ��

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam dwa pierwsze tomy już jakiś czas temu. Co prawda nie pamiętam wiele, ale mam zamiar kontynuować serię, bo podobnie jak ty - bardzo cenię sobie autorkę. I masz rację, też uważam że książka skierowana jest bardziej dla młodzieży, ale mimo to dla starszych jest fajną chwilą relaksu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się zgadzamy :)
      Autorka jest świetna i nie ma co się oszukiwać, warta uwagi :)
      Pozdrawiam i posyłam buziaki :**

      Usuń
  4. Czytałam już ooooo - dawno temu i jakoś do tej pory nie sięgnęłam po następne tomy. Dlaczego? Nie wiem, jakoś tak wyszło xD
    Ogólnie to "Dark elements" jest o wiele, wiele lepszą serią i polecam Ci ją gorrrrąco!
    Pozdrawiam ciepło! :)
    Kasia z niekulturalnie.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niebanalności czy oryginalności w pierwszym tomie nie znalazłam ni grama, ale podobał mi się. Za to resztą serii jestem zachwycona - jedna z lepszych młodzieżówek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą niebanalnością chodziło mi o te "możliwości" Deamona, przepraszam mój błąd :)
      Zgadzam się z tobą, jest to naprawdę jedną z lepszych :)
      Buziaki :**

      Usuń
  6. Na pewno przeczytam, bo bardzo ciągnie mnie do tej serii. Za parę dni zamówię pierwszy tom :)

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to :)
      Mam nadzieję, że również Cię zachwyci! :)
      Buziaki :**

      Usuń
  7. Została mi ostatnia część, ale nigdy nie mogę się za nią zabrać :/ Aczkolwiek muszę przyznać, że naprawdę polubiłam historię Deamona i Katy ♥ Pozdrawiam cieplutkoo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pokochałam tą dwójkę, są niesamowici :))
      Pozdrawiam również cieplutko i posyłam buziaki :**

      Usuń
  8. Bardzo, bardzo lubię. :) Zakochałam się z pierwszym tomie, i w Deamonie, także z przyjemnością sięgam po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo mnie to cieszy <3
      Sięgaj bo warto
      Posyłam buziaki :**

      Usuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.