środa, 11 listopada 2015

,, Rywalki '' Kiera Cass - recenzja

Książka; Rywalki
Tytuł oryginału; Selection
Autor: Kiera Cass
Tłumaczenie; Małgorzata Kaczarowska
Seria; Selekcja
Liczba stron: 336
Wydawnictwo; Jaguar
Data wydania; 5 luty 2014r. 
Ocena 9/10 


             Moja przygoda z tą książką zaczęła się w czasie, kiedy byłam na weekend u mojej babci. Poszłam z nią do Biedronki i zamartwiałam się, że nie mam nic do czytania na sobotę i niedziele. I tak zobaczyłam książki do kupienia. Było ich tam dużo, jednak okładka rywalek najbardziej wyróżniała się z tłumu. Moja babcia chodziła po sklepie i i brała rzeczy do kupienia, a ja stałam przy ścianie i patrzyłam na tą książkę w mojej ręce. Stałam tam okrągłe 30 min i myślałam kupić, nie kupować. W końcu ją wzięłam i w drodze do domu zaczęłam czytać.
             Kiera Cass była mi nieznana do momentu znalezienia tej książki. Sama nie mogłam uwierzyć, po przeczytaniu, że nie znałam tak utalentowanej pisarki. 
            Książka opowiada historię Ameriki, która z powodu przekonań swojej matki wysyła zgłoszenie do Eliminacji o rękę księcia .... . Do zamku może trafić tylko 35 dziewcząt, które będą walczyły o rękę księcia i o tron. Amerika jest pewna, że nie znajdzie się w tej 35 liczbie, więc jest spokojna, jednak później przeżywa szok, kiedy zostaje wyczytane jej nazwisko . Przed Elimicjami dziewczyna zrywa z swoich chłopakiem i trafia do zamku z złamanym sercem. I tak zaczyna się historia dziewczyny, która nie chce poślubić księcia, ale musi brać udział w całych Eliminacjach. Znosi to dla pieniędzy, które dostaje jej rodzina, kiedy ona jest w zamku. Dziewczyna jest pewna, ze nie możliwe jest znalezienie miłości przez Eliminacje i cały czas próbuje nie upodabniać się do reszty dziewczyn. Książę jednak okazuje się być miłym i przyjacielskim chłopakiem i z czasem zaprzyjaźnia się z nią . Jednak z czasem sytuacja się bardzo komplikuje między nimi i całym jej życiem .... 
             Według mnie książka pokazuje jak kogoś życie, może się zmienić przez miłość. Jest to ekscytująca książka o miłości, cierpieniu i walce o swoje. Główna bohatera jest dziewczyną odważną i godną podziwu. Ta książka pokazuje jak to jest dążyć do celu po trupach i nie poddawać się. Książka to napisana jest łatwym, przyjemnym językiem, którego przyjemnie się czyta. 
             Zakochałam się w tej książce i nie żałuje. Cały czas wracam do niej myślami i uczuciami. Gorąco ją Wam polecam, ponieważ jest to dzieło które warto przeczytać !

,, [ ... ] Maxon stłumił ponury śmiech.
- Ale ty nie, więc nie miałaś absolutnie żadnych oporów przed walnięciem mnie w krocze , tak ?
- Celowałam w udo !,, 
- ,, Rywalki ''  Kiera Cass

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.