poniedziałek, 9 listopada 2015

,, Wieczna noc '' Claudia Gray - recenzja

Książka; Wieczna noc 
Tytuł oryginału; Evernight
Autor: Claudia Gray 
Tłumaczenie; Agnieszka Kowalska
Cykl; Wieczna noc
Liczba stron; 272
Wydawnictwo; Amber
Data wydania; 18 maja 2010r.
Ocena; 5 / 10


             Powiem szczerze, że przeczytanie tej książki zawdzięczam kochanej Pani z miejskiej biblioteki, która, kiedy ja mam problem z wybraniem książki do przeczytania, to ona zawsze coś mi da. Tak też było w przypadku tej książki. Dostałam książkę do ręki i powiem szczerze, nawet tyłu nie czytałam. Po prostu wiedziałam, że ta książka dla mnie będzie w sam raz. I się nie pomyliłam.
             O Claudii Gray nigdy wcześniej nie słyszałam. Zresztą tak jest zawsze, nie znam, ale czytam. Z mojego otoczenia nikt o tej pisarce nie słyszał. Teraz jednak usłyszą, bo mam zamiar o niej trochę mówić.
             Książka opowiada o Biance, która przenosi się do nowej szkoły w raz z rodzicami, którzy tam zaczynają uczyć. Dziewczyna buntuje się przed szkołą, jednak w dniu rozpoczęcia się szkoły poznaje tajemniczego chłopaka, w którym, od razu rozpoznaje drugą połówkę. Dziewczyna zakochuje się w chłopaku, jednak ten w pierwszym dniu szkoły, do której również chodzi, olewa ją. Co pogarsza jej samopoczucie jeszcze bardziej. Nowa szkoła, nowi ludzie, czy można między tym wybrać coś gorszego ? 
Ja osobiście, tak jak główna bohaterka, nie umiem. Tak więc, kiedy myślisz, że gorzej być już nie może okazuje się, że może. I to o wiele gorzej. Biance wchodzi do świata z którego nie ma wyjścia. Poznaje tajemnice skrywane w własnej rodzinie oraz w ,, Akademii wiecznej nocy ''. Jeśli za poznanie tajemnicy, możesz stracić wszystko, będziesz chciała ją poznać ? Czy mimo, że osoba którą kochasz musi Cię zabić, dalej będziesz ją kochała ? Czy zaryzykujesz życie dla sekretów i zakazanej miłości ?
               ,, Wieczna noc '' podobała mi się, jednak nie mogę powiedzieć, że czekam ,, niecierpliwie '' na kolejną część. Jeżeli trafi mi do rąk, oczywiście ją chętnie przeczytam, ale jakoś nie umiem powiedzieć, że kocham tą książkę. Fajna jest, jednak podczas czytania nie miałam takiego ,, niedosytu treści '' jak z niektórymi, przeczytanymi przeze mnie książkami. Podobać książka mi się podobała, jednak mnie nie zachwyciła. Treść jest ciekawa i przemyślana, jednak nie daje niedosytu historii.
Jeśli przeczytasz ją do połowy, nie poczujesz niedosytu. Nawet za tą książką nie zatęsknisz. Szkoda, bo gdyby napisać ją bardziej z taką tajemniczością to naprawdę dawałaby to coś.
                  Mimo to polecam tą książkę ;) Każda książka jest godna przeczytania, a ta nie jest najgorsza. Są gorsze od niej tysiąckrotnie. Polecam, Wam ją. Nadaje się kiedy wiesz, że nie masz czasu czytać a nie chcesz przerwać i mieć niedosytu, który nie pozwoli się na niczym skupić. 


'' Prawdę mówiąc, nie oczekiwałam, że mi odpowie. Jednak oczekiwania i nadzieja to dwie zupełnie różne sprawy ... ,, 
                                                                                                                                                        - ,, Wieczna noc '' 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.