sobota, 30 stycznia 2016

Czytelnicze Nawyki TAG


,, Czytelnicze Nawyki TAG  ''




Witajcie kochani
Jak pewnie zauważyliście mało wstawiłam w ostatnim czasie, jednak zaszło wiele zmian w wyglądzie bloga.
Poprzedni wygląd i ogólnie styl prowadzenia nie pasował mi, ponieważ był bardzo nie zorganizowany.
Teraz jest wszystko czytelne, wyraźne i poukładane tak jak wyglądać to powinno na samym początku.
Dziś postanowiłam dodać znaleziony na internecie TAG pt. ,, Czytelnicze nawyki ''
No to zaczynajmy ;

1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania ? 



W moim domu najbardziej chyba lubię, czytać w moim pokoju, na krześle z nogami na biurku. Taka poza, jest dla mnie najwygodniejsza i tam też najczęściej czytam. Moim drugim takim miejscem, jest podłoga w kuchni.
Lubię oprzeć się o szafkę i zniknąć w świecie książek. Myślę, że w obu przypadkach czytam tyle samo.

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładki, czy przypadkowych świstków papieru ?

Powiem szczerze, że zakładek, mam w domu multum. Miała taki okres w życiu, że kupowałam same zakładki do książek i teraz mam ich razem około 100, ale kiedy czytam książkę, najczęściej chwytam, za cokolwiek co jest pod ręką. Są to najczęściej długopisy, linijki a nawet nie raz się zdarzyło, że za zakładkę służył mi telefon komórkowy :) 

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę ? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron ?

Wszystko zależy od jakiej książki. Jeżeli książka jest bardzo ciekawa i przypadła mi do gustu, to kończę czytać, dopiero przy nowym rozdziale, nie lubię odkładać książek, które mnie zaciekawiły w środku rozdziału. Inna sytuacja wygląda z książką, która jest tylko ok, czyli fabuła mnie nie zaciekawiła i nie pochłonęła, ale czytałam gorsze dzieła. Z takimi książkami, nie mam żadnego problemu. Mogę odłożyć taką książkę w dowolnym momencie.

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania książki ? 

Rano, kiedy szykuje się do szkoły piję kawę i czytam książkę, jednak staram się tego unikać. Książki są dla mnie bardzo ważne i traktuje je bardzo delikatnie. Nie lubię, kiedy książka jest zniszczona lub poplamiona. 
Przy książce nie jem. Tego przestrzegam, jak zasady nie zabijaj. Przy książce staram się nie jeść i nie pić. Z piciem sporadycznie się zdarza, jednak nie pamiętam, żebym przy czytaniu kiedykolwiek jadła. 

5. Czy jesteś wielozadaniowa ? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania ?

Na to pytanie jest trudno, odpowiedzieć. Osobiście czytając książkę, najczęściej  muszę mieć muzykę. To daje mi taki azyl, książka, muzyka i ja, czyli wszystko co kocham w jednym. Przy telewizorze skupić się nie umiem i przy filmie też. Telewizja rozprasza mnie i mam trudność z skupieniem się na tekście. Najgorzej jest kiedy leci coś super ciekawego, wtedy to całkowicie rezygnuje z czytania i oglądam telewizje :)) 

6. Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz ? 

Kiedy byłam młodsza i czytałam dwie książki na raz, mieszały mi się fabuły. Jednak teraz czytanie kilku na raz mi nie przeszkadza. Zdarza się, że czytam książkę i nagle przerwę przez inną i tak potem czytam te dwie na przemian. Potrafię czytać kilka książek na raz i tak też robię.

7. Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek ?

Czytam wszędzie. Lubię czytać kiedy gdzieś idę, jadę lub robię coś innego. Książka jest nieodstępnym elementem mnie. Tam gdzie jestem ja, tam też jest ze mną jakaś książka :))


8. Czytasz na głos, czy w myślach ?

Kiedy czytam dla przyjemności robię to w myślach, jednak kiedy chcę zapamiętać jakąś treść, to wtedy czytam ją na głos :))


9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie ? Pomijasz fragmenty książek ?

Mam fatalny nawyk, czytania przed zaczęciem książki, ostatniej strony. Co tak naprawdę, w wielu przypadkach, zdradza mi przebieg całości. Walczę z tym nawykiem :)) 
 Czy omijam fragmenty książki ? Nie zdarzyło mi się jeszcze.

10. Czy zginasz grzbiet książki ? 

Tak jak wspomniałam w wcześniejszym punkcie: bardzo dbam o książki. Nie zaginam grzbietów czy stron w środku. Lubię, kiedy książka jest w nienaruszonym stanie.:)) 



W komentarzach podzielcie się swoimi nawykami ! Chętnie poznam również wasze odpowiedzi,  na te pytania, może mamy takie same odpowiedzi ...? :))




4 komentarze:

  1. Masz cudowny blog! Bardzo mi się podoba. Czuję ze będę często tu wchodziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy tyle wspólnego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny blog. Po maturze na pewno zdam się na twoje recenzje i przeczytam jakąś książkę godną polecenia ! ; ) obserwuję i pozdrawiam serdecznie♥ ~ issoya

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło słyszeć, że podoba Ci się mój blog :) Bardzo wiele książek jest godnych polecenia i mam nadzieję, że znajdziesz coś dla siebie na moim blogu ;)
      Również Cię serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.