środa, 2 marca 2016

,, Jesiena miłość '' Nicholas Sparks - recenzja

Książka; Jesienna miłość 
Tytuł oryginału; A Walk To Remember 
Autor; Nicholas Sparks 
Tłumaczenie; Andrzej Szulc
Liczba stron; 224
Wydawnictwo; Albatros
Data wydania; 9 września 2013r
Ocena; 10/10 




'' I to uczucie przemieniło go na zawsze. Prawdziwa miłość potrafi to zrobić z człowiekiem, a jego miłość była prawdziwa. ''  




Prawdziwa miłość nie jest czymś spodziewanym. Każdego człowieka może spotkać w innym czasie i miejscu. To zależy od nas samych, czy zobaczymy tę miłość, czy stracimy ją na zawsze. Ona zdarza się tylko jeden raz, mimo że wiele osób mówi, że kocha tę osobę, a potem tamtą, to nie jest to prawdą. Możemy kochać wiele osób, jednak tylko raz kochamy prawdziwą miłością.


'' - I co podpowiada ci twoje serce ?
- Nie wiem.
- Może zbyt gorliwie starasz się je słuchać.


    Rok 1958. Landon Carter rozpoczyna właśnie naukę w ostatniej klasie szkoły średniej. Jako zwykły nastolatek, ma normalne problemy i zwykłych przyjaciół. Idąc do szkoły, nie planuje nic specjalnego. Los, jednak ma dla niego inne plany. Nie mając, żadnej pary na bal szkolny zaprasza ostatnią wolną dziewczynę w całym mieście, w jego wieku, Jamie Sullivan. Jest to córka pastora, dziewczyna chodzi cały czas z biblią i zawsze wszystkim pomaga. W całym mieście, każdy dorosły zna jej dobroć i ją kocha, dziewczyna bez skazy, po prostu anioł. Od balu życie Landon zmienia się coraz bardziej. Czy mimo dwóch różnych charakterów, możliwa jest jedna wielka miłość ? 


'' Są chwile, kiedy chciałbym cofnąć wskazówki zegara i wyzbyć się smutku, mam jednak wrażenie, że gdybym to uczynił, ulotniłaby się cała radość.'' 


     Jamie Sullivan nie jest zwykłą nastolatką, opiekuje się owdowiałym ojcem, pastorem, jest spokojna i bardzo pomocna. Swoim charakterem zwróciła moją największą uwagę, ponieważ w tych czasach ludzie nie starają się być katolikami. Zawsze się gdzieś śpieszą, biegną i nie mają czasu pomagać innym, a Jamie jest inna. Jest w kościele, co niedziela, czyta Biblię w kółko i modli się codziennie. Takie osoby to rzadkość. Mimo tego, że Jamie jest wspaniałą osobą i najbardziej zasługuje na szczęśliwe życie, wcale takie nie jest. Jej historia jest bardzo przykra, a do tego przyszłości, z czasem robi się coraz gorsza.


'' Przekonałem się, że w życiu nie ma sprawiedliwości. Jeżeli w szkole czegoś uczą, powinni uczyć właśnie tego. ''


    ,, Jesienna miłość ‘‘ nie przekonała mnie opisem z tyłu książki. Nie przekonałam mnie też okładka, serce mi kazało to przeczytać i teraz kocham je jeszcze bardziej niż wcześniej. Ta powieść jest niesamowita i uczuciowa. Czytając tę książkę na początku się śmiałam a później płakałam tak bardzo, że litery rozmazywały mi się przed oczami. Nigdy nie targały mną takie uczucia jak po tej książce. Wiele dobrego słyszałam o Nicholasie Sparksie i powiem szczerze nie dziwie się dlaczego. Zakochałam się w tym pisarzu i tej książce. Polecić ją to za mało. Ona nie jest dobra, to jest arcydzieło.




9 komentarzy:

  1. Nicholas Sparks to autor moje życia! ♥ Uwielbiam Jesienną miłość, tak jak i inne jego książki :) Dodaję do obserwowanych.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że też teraz go kocham i na pewno przeczytam inne opowiadania jego autorstwa:)
      Witam w załodze kamracie:**
      Ślę buziaki:))

      Usuń
  2. Do tej pory miałam okazję jedynie obejrzeć ekranizacje tej książki na angielskim w szkole, ale w przy pierwszej okazji muszę ją przeczytać i doświadczyć wszystkich emocji lepiej.
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie! <3

    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat też czytałam niedawno tą powieść. Owszem jest wzruszająca, ale jak dla mnie mogłaby być opisana w jeszcze ciekawszy sposób. Przydałyby się tu jakieś przeżycia pastora, jego wewnętrzne rozterki. Powieść byłaby o niebo lepsza, gdyby była napisana z kilku punktów widzenia. :) pozdrawiam i zapraszam do mnie- czytambozyje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się podoba taka, jaka jest, ale każdy ma inne pomysły i gusty, więc możliwe, że masz rację:))
      Bardzo chętnie zajrzę:**
      Buziaczki:**

      Usuń
  4. Zgodzę się - to piękna książka i piękna miłość. Film także przecudowny:) Jeden z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze nie oglądałam filmu, chciałam go obejrzeć, ale nie mam, kiedy: / Żałuję, trochę:/
      No, ale książkę przeczytałam, więc się cieszę, mimo wszystko: D
      Buziaki: D

      Usuń
  5. Ja najpierw oglądałam film "Szkoła Uczuć", a potem dowiedziałam się, że jest książka. I film jest jednym z moich ulubionych. Nikolas Sparks zrobił kawał dobrej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj się zgodzę, on jest niesamowity:))
      Nie widziałam filmu: D Muszę obejrzeć, ale jak mówiłam wcześniej nie mam, kiedy:))
      Buziaki:**

      Usuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.