wtorek, 7 czerwca 2016

,,Kołysanka'' Sarah Dessen - recenzja






 ,,Nie miałam już złudzeń co do miłości. Była, mijała, i albo pozostawiała po sobie zniszczenia, albo nie. Niezależnie od treści piosenek, ludziom nie jest dane trwać przy sobie na zawsze.''










   Remy to dziewczyna doświadczona. Miała tylu chłopaków, że już sama nie potrafi ich wymienić. Zrywa zawsze w idealnym momencie. Między początkowym romantycznym uniesieniem, a przed wystąpieniem pierwszych oznak zaangażowania. Zawsze taki sam schemat, zawsze takie samo zrywanie. Remy dzięki matce, która właśnie szykuje się do piątego małżeństwa wierzy, że miłość nie istnieje i sama ma serce z kamienia. W każdym związku wiedziała, jaki po kolei postąpić, żeby w odpowiednim momencie związku zerwać z chłopakiem. Wszystko się jednak zmienia, kiedy na jej drodze staje roztrzepany Dexter.





   Dexter wykazuje wszystkie cechy, których Remi nie nawiedzi u chłopaków. Wszystkie. Jest roztrzepany, niezorganizowany i porywczy, a do tego wszystkiego muzyk. Remi w rodzinie miała muzyka ojca, który uciekł od rodziny przed jej narodzinami. Zasłynął z napisanej kołysanki, które była specjalnie dla niej i dlatego Remi nienawidzi muzyków. Związując się z Dexterem, Remi nie wiedziała, że sprawi on jej tyle problemów i pokaże, że nie ma serca z kamienia. 




   Ciekawa fabuła, bohaterowie różnorodni i nadano im bardzo fajne cechy, jednak czegoś zabrakło. Książkę przyjemnie się czyta, jednak nie ma wielkiego łał. Osobiście z takim rodzajem historii się jeszcze nie spotkałam. Nie czytałam jeszcze książki gdzie główny wątek dotyczył związków. Za taki niespotykany pomysł ogromny plus! Najgorsze w tej książce jest to, że nie ma emocji! Całość jest wciągająca i nas zachwyca, jednak nie ma wielkiej burzy emocji. Ta książka nie ma ich prawie wcale. 




   Podczas czytania zakochałam się w Dexterze. Mimo, że jest roztrzepany i niezorganizowany urzekł mnie jego sposób bycia. Nie gwiazdorzy, jako członek zespołu i we wszystkim widzi drugie dno, czego główna bohaterka nie do końca rozumie. Jest uroczy i rozkochał mnie w sobie. Rzadko, kiedy w książce gdzie brakuje emocji, urzeka mnie jeden z bohaterów, tutaj jednak jest inaczej 




   Czego tutaj nie brakuje? Otóż nie brakuje humoru. Dexter dodaje całej książce humoru i nie raz rozkręca sceny, które na pierwszy rzut oka wydają się powiewać nudą. Dexter od samego początku pokazuje nam swój charakter, który jest bardzo dziecinny. To dodatkowo dodaje mu uroku. Co mnie najbardziej denerwowało w tej książce? Na pewno wybory bohaterki. W niektórych chwilach miałam ogromną ochotę wejść do książki i udusić ją gołymi rękami. Cała historia nie posiada drugiego dna, wszystko jest opisane w oczywisty sposób co odejmuje książce tajemniczości. Sytuacje są jasne i otwarte, wątki rozpoczęte w książce znajdują tam również swoje zakończenie. Gdyby była druga część nie wiem czy sięgnęłabym po nią.  



   Książka jest ciekawa i bardzo przyjemnie się ją czyta. Mimo braku emocji mam w planach wrócić do tej książki. Autorka ma bardzo specyficzny sposób pisania, mimo tych wszystkich minusów, ta książka zasługuje na trochę uwagi ze strony czytelników. Polecam serdecznie! 




Książka; Kołysanka
Tytuł oryginału; The Lullaby 
Autor; Sarah Dessen
Tłumaczenie; Hesko-Kołodzińska Małgorzata
Wydawnictwo; Harper Collins
Data wydania; 13 stycznia 2016r 






Za egzemplarz recenzencki dziękuje bardzo wydawnictwu Harper Collins!

3 komentarze:

  1. Świetna recenzja! :) Książka nam znana tym razem ! :D Czekamy na kolejny post :3 Pozdrawiamy i ślemy buziaki :* :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że tak jak określiłaś "Brak w niej emocji", ale fabuła wydaje się być ciekawa! Może kiedyś po nią sięgnę! :D

    Pozdrawiam cieplutko ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisana recenzja, bardzo przejrzyście ;)
    Książka się wydaje być naprawdę ciekawa przeczytania, chętnie po nią sięgnę przy okazji :D
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.