piątek, 22 września 2017

"Dwór cierni i róż" Sarah J. Maas


"Niektórzy szukają mnie przez życie całe, lecz nigdy się nie spotykamy,Pocałunek zaś ofiarowuję tym, którzy nie depczą mnie swymi stopami.Niektórzy mówią, że łaskami swymi obdarzam mądrych i gładkich,Lecz me błogosławieństwo jest dla tych, którym nie brak odwagi.Zazwyczaj me działanie zdaje się wszystkim darem cudnym,Lecz wzgardzona staję się potworem do pokonania trudnym. I chociaż każdy cios mój góry kruszyć by pozwolił,Gdy zabijam, robię to bardzo powoli..."






  "Piękna i bestia" to bajka, którą kojarzyć powinien w tych czasach już każdy. Ona piękna, on bestia. Miłość zmienia wszystko. To scenariusz, na którym swoją powieść pod tytułem "Dwór cierni i róż" oparła Sarah J. Maas. Widać to jak na dłoni, skąd czerpała pomysł. Szczerze przyznam, że martwiłam się zasiadając do tej powieści, co z tego wyjdzie. Obawiałam się, że powieść nie będzie takim rodzajem fantastyki, który preferuje. Zasiadłam do czytania i szczerze się zaskoczyłam. Książka gruba jak cegła, a czyta się w oka mgnieniu. Nawet nie zauważamy, kiedy jesteśmy w środku, a kiedy na ostatnim rozdziale. 


"Nie wstydź się nawet przez chwilę robienia tego, co przynosi ci radość."



   Feyra to dziewiętnastoletnia dziewczyna, która nie zważając na swój młody wiek, musi zajmować się i wykarmiać jej rodzinę. Nie jest to łatwe zadanie, siostry to francuskie pieski, które marzą o klejnotach i ciągle narzekają, a ojciec nie jest w stanie ruszać się z domu. Dziewczyna jest zdana tylko na siebie. Kiedy zwierzyny zaczyna brakować, dziewczyna zapuszcza się coraz bliżej muru oddzielającego ludzki świat od Prythianu. Tak też natrafia na niesamowicie wielkiego wilka, którego zabija. Nie wie jeszcze wtedy, że to zmieni jej życie nieodwracalnie. Z czasem do jej domu przybywa bestia, która żąda, aby dziewczyna zadośćuczyniła za zabicie wilka. Śmierć, lub mieszkanie do końca swoich dni na ziemiach Prythianu. Dziewczyna staje w kozim rogu, z którego jest tylko jedno wyjście, postanawia pójść za bestią. Z czasem dziewczyna przekonuje się, że to, co wydawało jej się straszne, wcale takie nie jest, a to, co dobre, potrafi skrzywdzić, nawet prawdziwego wojownika. 


"Lepiej umrzeć z uniesioną głową, niż płaszcząc się niczym nędzny robak."


   "Dwór cierni i róż" został napisany z narracji pierwszoosobowej, więc dogłębnie poznajemy myśli, pragnienia i charakter Feyar. Szczerze powiedziawszy obawiałam się, że autorka zrobi z bohaterki ciepłą kluchę, jednak tak się nie stało. Bohaterka jest pewna siebie, odważna i można powiedzieć nieustraszona. Bardzo często jest tak, że w powieściach, gdzie potrzebny jest bohater pewny swoich decyzji, dostajemy osobę, która tak naprawdę nie wie, gdzie jest, co robi, i po co to robi. Tak więc zdecydowanie ucieszył mnie charyzmatyczny charakter dziewczyny. Denerwowała mnie tylko jej pewność siebie, rozumiem, że można mieć o sobie wysokie mniemanie, jednak u niej to była już lekka przesada. Do tego dziewczyna była ciągle niezadowolona, sprawy wyglądały, jak wyglądały głównie z jej winy. A ona nie widziała, ani swojej winy w tym wszystkim, a tym bardziej nie próbowała jej dostrzec. Mimo to zapałałam sympatią do bohaterki, mimo, że zdarzały się sytuacje kiedy chciałam wejść do książki, i potrząsnąć nią porządnie. 

"Wszystko, co kocham, zawsze w końcu tracę."


   Książka posiada ciekawą fabułę i dopracowanych bohaterów. Akcja biegnie i prowadzi nas bardzo szybko przez kolejne strony. Osobiście czytałam i nie potrafiłam się oderwać choćby na chwilę. Nieustannie coś się dzieje, co niekiedy doprowadza do tego, że czytelnik nie ma czasu zaciągnąć tchu. Spektakularne i nieprzewidywalne zwroty akcji towarzyszą nam podczas czytania prawie przez cały czas. Nie ma czasu na oddychanie. Maas serwuje nam niesamowicie podrasowaną historię "Piękna i Bestia”, która wciąga i skutecznie spędza sen z powiek.


Daj się zaskoczyć i wejdź do świata Prythianu! 





Książka: Dwór cierni i róż
Tytuł oryginału: A Court of Thorns and Roses
Autor: Sarah J. Maas
Tłumaczenie: Jakub Radzimiński
Data wydania: 27 kwietnia 2016 rok
Ilość stron: 524
Tom: I
Cykl: Dwór cierni i róż
Wydawnictwo: Uroboros




Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję z całego serca wydawnictwu Uroboros! 



14 komentarzy:

  1. wooo, naprawdę piszesz świetne recenzje, gdy napotkam się na tą książke chetnie po nią sięgnę ;*
    https://weera-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że teraz jest bardzo głośno o tej serii ze względu na wydawany niedługo 3 tom, a recenzje są naprawdę dobre, więc może i ja się kiedyś skuszę :D Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Na 3 tom czekam niecierpliwie! :))
      Buziaki :**

      Usuń
  3. "Piękna i bestia" to moja ulubiona bajka z dzieciństwa! Więc bardzo chętnie przeczytam nową wersję tej bajki ;)

    Pozdrawiam,
    Bookomaniaczka ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie powiedziałabym, że cokolwiek jest w tej książce dopracowane, ale lepsze to niż "Szklany tron" xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się podobało, czytałam "Szklany tron" i na razie nic nie będę na jej temat mówić...
      Buziaki :**

      Usuń
  5. Pierwszy tom był sympatyczny, ale nie porwał mnie tak bardzo jak wszystkich. Natomiast w drugim przepadłam. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze rok temu dałabym się pociąć za "Dwór cierni i róż", jednak tegoroczna lektura "Dworu mgieł i furii" mnie po prostu zmiażdżyła- niestety negatywnie. A tak dobrze się zapowiadało, patrząc zarówno na pierwszą część jak i opinie o kontynuacji. Teraz zaczynam mieć wątpliwości do samego ACOTARu. Jestem bardzo ciekawa, jak to będzie w Twoim przypadku, kiedy już sięgniesz po ACOMAF.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze przyznam, że zaczęłam drugi tom i już na starcie mnie odpycha skutecznie,boje się co będzie dalej. Mówisz, że jest aż tak źle? Ehhh najprawdopodobniej będę miała takie samo zdanie na temat tej części jak ty, ale przekonajmy się! :))
      Buziaki :**

      Usuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.